موشن گرافيك چگونه به برند سازي كمك مي كند؟

موشن گرافيك را مي‌توان به‌طور خلاصه، متحرك سازي كاراكترهاي مختلف بر اساس موضوعي خاص  براي تبليغات كسب و كارها و يا در حوزه آموزشي تعريف كرد. محصول نهايي يك فايل ويدئويي است كه ايده ساده يا پيچيده‌اي را به‌صورت تركيبي از صدا و عناصر بصري نظير اشكال و شخصيت‌هاي كارتوني، تايپوگرافي، اينفوگرافيك و انيميشن نمايش مي‌دهد. طراحي موشن گرافيك را مي توان از بهترين محتواهاي بصري دانست كه تاثيرگذاري خوبي بر مخاطب دارد. داستان‌سرايي مناسب نيز بخش مهمي از موشن گرافيك را تشكيل مي‌دهد. اگر اين ويژگي‌ها به‌خوبي در كنار هم به‌كاربرده شوند ابزار قدرتمندي به دست مي‌آيد كه به‌خوبي مي‌تواند در خدمت اهداف بازاريابي برند قرار گيرد.

يا به زباني ديگر , موشن گرافيك به گونه اي از فيلم سازي است، كه به متحرك سازي طرح هاي گرافيكي گفته مي شود، كه از دو هنر فيلم سازي و گرافيك به صورت هم زمان استفاده مي شود و از قابليت هاي هر دو جهت انتقال محتوا و پيام استفاده مي شود. به زبان ساده ويديوهايي كه پيام و محتوا گرافيكي را به صورت متحرك  تبديل مي كند، واژه موشن Motion در زبان فارسي پويا ترجمه مي‌شود و به هر چيزي كه داراي حركت باشد مي‌گويند، توليد محتوا به اين صورت مزيت محسوب مي شود، به صورتي كه تأثيرگذارتر و جذاب‌تر در زمان كوتاه‌تري به مخاطب ارائه داد.

موشن گرافيك قطعه هايي از انيميشن يا فيلم ديجيتالي است كه با حركت يا چرخش ايجاد مي كند و معمولاً براي استفاده در پروژه هاي مديا با صدا تركيب مي شود. گرافيك هاي متحرك  معمولاً از طريق نرم افزار ساخته مي شود. گرافيك متحرك راهي استثنايي براي برقراري ارتباط با بيننده است و مي تواند به داستان عمق ببخشد. همچنين مي تواند با تركيب با موسيقي پيامي موثر ايجاد كند، موشن براي ايجاد تبليغات، عنوان تلويزيوني، توضيح مفهوم و براي برقراري ارتباط پيام آنها كمك مي كند، استفاده مي كنند.

موشن گرافيك چگونه به برند سازي كمك مي‌كند؟

يك استراتژي بازاريابي محتوايي مي‌تواند شامل شكل‌هاي مختلف محتوا از قبيل مقاله، اينفوگرافيك، ايبوك و... باشد. بااين‌حال شكي وجود ندارد كه هر روز افراد بيش‌تري به تماشاي ويدئو علاقه‌مند مي‌شوند زيرا ويدئو يكي از مؤثرترين ابزارها براي انتقال اطلاعات است. همچنين با گسترش اينترنت پرسرعت در ميان مردم در سال‌هاي اخير، شركت‌ها و سازمان‌هاي بيش‌تري از پروژه‌هاي موشن گرافيك براي تبليغات خود بهره مي‌برند. ويژگي‌هاي منحصربه‌فرد موشن گرافيك، آن را به ابزاري مناسب جهت افزايش آگاهي برند در مخاطبان تبديل مي‌نمايد. براي سفارش موشن گرافيك تبليغاتي ، آموزشي و ... به لينك مورد نظر مراجعه نماييد.

بزرگ‌ترين فوايد موشن گرافيك چيست ؟

 

برانگيختن احساسات بينندگان

يك ويدئو موشن گرافيك خوش‌ساخت نه‌تنها توجه مخاطب را جلب مي‌نمايد، بلكه مي‌تواند يك پاسخ احساسي را در آن فرد ايجاد كند. ما انسان‌ها به‌سرعت با بازتاب احساساتي كه به‌صورت تجربه‌هاي زندگي به تصوير كشيده مي‌شود همدردي مي‌كنيم. موشن گرافيك امكانات زيادي را در اختيار شما قرار مي‌دهد تا بتوانيد احساس خاصي را به بيننده منتقل كنيد. موسيقي تأثيرگذار، صداي نافذ راوي و عناصر بصري گيرا با هم مي‌توانند به شما ياري دهند تا داستان تأثيرگذاري را روايت كنيد.

انواع موشن گرافيك:

موشن گرافيك نوعي انيميشن است، به شرح مختصري از انواع موشن مي پردازيم:

ويديو موشن: استفاده از موشن در ويديو است كه براي بدست آوردن اطلاعات در مورد محتواي ويديو فيلم استفاده مي شود. به عنوان مثال مي توان اطلاعات تكميلي در مورد  راه رفتن ، تكرار مجدد ورزش ، محاسبه سرعت و شتاب و در مورد ورزش هاي تيمي يا انفرادي را به ويديو اضافه كرد.

در ويديو موشن هم فيلم برداري واقعي است ولي طرح هايي گرافيكي براي افزايش به فيلم اضافه مي شود ، همچنين پيام هايي در كنار تصوير ويديو قرار مي گيرد كه تكميل كننده اطلاعاتي است كه در ويديو قابل ارائه نيستند.

ويدئورئال: ويديو رئال  ويدئوهايي هستند كه در آن فيلم برداري واقعي صورت مي گيرد و از هيچگونه  طرح هاي گرافيكي استفاده نمي شود و بيشتر فعاليت بر عهده فيلم بردار ، صدابرداري، صداگذاري و تدوين است.

استاپ موشن: استاپ موشن تكنيكي است كه در انيميشن براي زنده كردن اجسام ثابت روي صفحه استفاده مي شود. اين كار با جابجايي جسم در حين فيلمبرداري از يك فريم در هر افزايش انجام مي شود. وقتي همه فريم ها به ترتيب پخش مي شوند ، حركت را نشان مي دهد.

در واقع استاپ موشن يكي از روش هاي پويانمايي است و براي آن از اشيا واقعي عكس برداري مي شود ، در اين روش يك شيء يا مدل ثابت كه معمولا گل رس يا خمير هستند، را مقدار كمي حركت مي دهند و با دوربيني كه ثابت واقع شده است از هر فريم عكس برداري يا فيلمبرداري مي كنند. با پشت سر هم قراردادن فريم ها به گونه اي القا مي شود كه يك شيء يا مدل ثابت  در حال حركت است.

اينفوموشن گرافيك: در واقع به حركت در آوردن اينفوگرافيك را اينفوموشن مي گويند ، اينفوموشن ويديوهايي هستند براي جذاب كردن و ارائه توضيحات تكميلي اينفوگرافي استفاده مي شوند.

ساخت لوگو موشن :

لوگو موشن يا Logo Motion كه از آن با نام‌هاي لوگو اينترو و آرم استيشن نيز ياد مي‌كنند، فايل‌هايي ويديويي‌ هستند كه در آن يك لوگو به وسيله صوت و آيكون‌هاي گرافيكي به صورت متحرك در مي‌آيد. اين امر در تعريف هويت بصري برند، تاثير چشمگيري دارد. به طور كلي طراحي آرم استيشن يكي از زير شاخه‌هاي موشن گرافيك است و امروزه بسياري از طراحان اين رشته، به دليل علاقه و يا مهارت بيشتر در اين زمينه، به اين زير شاخه وارد مي‌شوند. هرچقدر در اين حوزه، از ابزار هاي حرفه‌ا‌ي تري براي طراحي استفاده كنيم، تاثير گذاري آن بر مخاطب نيز بيشتر خواهد بود.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.